W środę 19 marca w naszym przedszkolu, odbyły się pokazowe zajęcia dwujęzyczności przygotowana przez dzieci z grup 5- latków – Smerfy i Żabki oraz 6 -latków – Liski.
Zabawy z zaciekawieniem oglądali zaproszeni goście – Pan Dyrektor Andrzej Polaszek , Wójt Gminy Osięciny Pan Sławomir Staniszewski, pracownicy Centrum Usług Wspólnych Pani Magdalena Nowak oraz Pani Ewelina Kruczyńska, Pani koordynator regionalna Kamila Czaplewska oraz Rodzice.
Od 2 grudnia 2024 roku, w naszym przedszkolu wprowadzony został program „Dwujęzyczne Przedszkolaki Pomorza i Kujaw”. Innowacja koncentruje się na wspieraniu nauki języka angielskiego u małych dzieci, równolegle z językiem ojczystym. Gmina Osięciny podpisała umowę o partnerstwie z Urzędem Marszałkowskim, który we współpracy z firmą Yellow House Education realizuje program powszechnej dwujęzyczności w przedszkolach w województwie kujawsko-pomorskim.
Nasze przedszkole ten program realizuje pierwszy rok. Chcielibyśmy, żeby język angielski nie był dzieciom obcy, aby był z dziećmi cały czas, w każdy dzień. Jak powiedział nam kiedyś przedstawiciel tego programu “otulamy językiem angielskim nasze dzieci”. W programie przede wszystkim chodzi o to, żeby ten język nigdy nie był traktowany jako język obcy.
Głównym celem innowacji jest promowanie wychowania w dwujęzyczności, wykorzystanie naturalnych umiejętności dzieci do nabywania języka, rozwijanie zainteresowań, wzbogacenie edukacji językowej oraz zachęcanie przedszkoli do podejmowania nowatorskich działań wspomagających rozwój dzieci. Organizatorzy kładą nacisk na naukę drugiego języka w taki sposób, aby już od najmłodszych lat dziecko nie tylko chłonęło słówka i gramatykę, ale przede wszystkim obcowało z językiem i nauczyło się w nim myśleć.
Zajęcia prowadzone są codziennie i są to różne formy aktywności: film, piosenka, zabawy językowo-ruchowe, zadania w kartach pracy z którymi dzieci coraz lepiej sobie radzą, zabawy plastyczne i techniczne.Dzieci są zachwycone, chętnie uczestniczą w tych zajęciach i na co dzień używają zwrotów, które dzięki nim poznały. Warto również wspomnieć, że wszyscy rodzice dzieci realizujących tę innowację mają możliwość utrwalania realizowanych treści poprzez dostęp do platformy Bilingual Future.