Skąd wzięło się pismo? Na to pytanie próbowali odpowiedzieć uczniowie klas szóstych, wykonując lapbooki na temat historii pisma.
Lapbook przypomina edukacyjne portfolio. Zbudowany jest zazwyczaj z teczki lub poskładanego brystolu, w środku których przykleja się kieszenie, harmonijki, ilustracje, notatki, pozwalające uporządkować informacje według pomysłu i inwencji autora.
Efekty pracy uczniów można oglądać na wystawie przygotowanej na korytarzu szkolnym.
Prezentowane lapbooki stanowią podsumowanie innowacji pedagogicznej “Pisanie i czytanie – niezwykła podróż przez wieki”, która była realizowana przez uczniów klasy 6a i 6b oraz uczestników koła bibliotecznego. Wdrożona innowacja okazała się być bardzo dobrym posunięciem. Biorąc pod uwagę chęci i zaangażowanie w zajęcia większości uczniów ma się przeświadczenie, że ziarno zostało zasiane, ciekawość rozbudzona, a świadomość tego, że można więcej, pozytywnie zmotywowała uczestników innowacji do efektywnej pracy.
Małgorzata Hejman
Zofia Polaszek
Ewa Staniszewska
Irena Zakrzewska
,