Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem i troska o poprawę stanu czytelnictwa stała się inspiracją do opracowania projektu edukacyjnego pt. „Skarpetkowy zawrót głowy” realizowanego przez uczniów kl. 2a i 2b. Celem projektu było: rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej, rozwijanie wyobraźni twórczej, pomysłowości oraz umiejętności wyrażania ich w różnych formach ekspresji. W ramach projektu uczniowie wykonali m.in. zakładki do książki, wiosenne zajączki ze skarpety, zaprojektowali i wykonali własną skarpetkę, rysowali historyjki obrazkowe pt. „Dalsze losy bohaterów lektury”, czyli przygody jedenastej skarpetki, zaprojektowali i wykonali główną bohaterkę książki – małą Be. Wszystkie wytwory można podziwiać na korytarzu szkolnym. Podjęte działania sprawiły, iż uczniowie zupełnie inaczej postrzegają lektury szkolne, z zainteresowaniem sięgają po książki i traktują czytanie jako przyjemność, a książki jako źródło wiedzy o otaczającym nas fascynującym świecie.

Opiekunki projektu: A. Domańska, B. Panfil, Z. Polaszek, A. Wojtkowska