W okresie od 12 września do 28 października 2024 r. uczniowie klasy 2a i 2b realizowali projekt edukacyjny „Szkoła moich rodziców, dziadków i pradziadków”. Podczas różnorodnych form aktywności uczniowie
w ciekawy i atrakcyjny sposób poszerzali wiedzę na temat procesu zmian zachodzących w edukacji na przestrzeni wieków.
Odbyły się zajęcia edukacyjne „Poznajemy historię naszej szkoły”. Uczniowie przeprowadzili wywiady z rodzicami i dziadkami. Wspólnie z rodzicami wykonali lapbooki „Lektury moich rodziców”, które prezentowali i omawiali na forum klasy. Dzieci uczestniczyły w wycieczce do Skansenu w Kłóbce, gdzie miały możliwość obejrzenia dawnej sali lekcyjnej i jej wyposażenia oraz brały udział w lekcji kaligrafii. W bibliotece szkolnej drugoklasiści uczestniczyli w zajęciach warsztatowych „Czy trudno było uczyć się kaligrafii?” podczas, których wykonali za pomocą pióra i atramentu własne wizytówki. Odbyły się również spotkania z ciekawymi ludźmi – emerytowaną nauczycielką, emerytowaną Panią Dyrektor, seniorami z lokalnego Klubu Seniora w Osięcinach. Podczas tych spotkań uczniowie dowiedzieli się jak wyglądały zajęcia lekcyjne, wysłuchali wspomnień seniorów, a pani dyrektor opowiedziała dzieciom o swojej nauce jako dziecka w szkole, a następnie wspominała lata swojej pracy w zawodzie nauczycielki i dyrektorki tutejszej szkoły. Podczas spotkań uczniowie mieli możliwość obejrzenia starych zdjęć, książek, kałamarza, piór do pisania, ręcznego dzwonka.
Drugoklasiści obejrzeli również film „Jak bawiły się dzieci na wsi sto lat temu?” poszerzając w ten sposób wiedzę na temat zabaw ich rodziców oraz dziadków. Uczniowie malowali drewniane koniki według własnych pomysłów oraz wykonali zabawkę do gry w zośkę.
Efektem finalnym projektu było przygotowanie wystawy „Dziecięcy świat – dawniej, dziś i w przyszłości” na holu szkoły, na którą składały się wszystkie wytwory pracy dzieci wykonane w czasie trwania projektu.
Dzięki podjętym działaniom uczniowie poszerzyli wiedzę o historii szkolnictwa w Gminie Osięciny, wzbogacili wiedzę o szkole swoich rodziców, dziadków i pradziadków, integrowali się, budowali poprawne więzi, rozwijali swoje umiejętności, kształtowali właściwe postawy społeczne.